Saturday, May 24, 2008

Selamat tinggal Batu Putih


Entahla nak rasa marah ka nak rasa sedih.. sebenarnya tak tau nak rasa apa..sebab tak pernah tahu pun cerita Pulau Batu Putih ini.. tup2 dengar dah terlepas kat orang..

Salah sapa? tak mau tuding jari.. tapi saya rasa kita kalah sebab kita tak bersungguh.. tak benar2 nak menang...kalau tak bersungguh menuntut macam mana nak dapat? Kenapa saya kata kita tak bersungguh? Buktinya,berapa ramai rakyat yang tahu tentang perkara ini..berapa ramai tahu kenapa kita perlu menang... berapa banyak kenyataan yang dibuat oleh pemimpin kita tentang perkara ini? Berapa besar perkara ini dalam media? berapa slot dalam BTN atau PLKN kita terangkan tentang perkara ini?

Kalau tak tau jawapan..jangan pelik la kita kalah..aduhai.(saya tak mau komen tentang team kita berbanding team Singapura..katanya banyak beza)

Teringat kisah mengatakan asal-usul orang Palestin hilang negara kerana sikap2 macam ni la..tak kisah..pulau tu kecik saja..setengah padang bola.. batu2 aja pun.bukan ada apa.. takpa la..buat la tak kisah.. next time dia mintak JB pulak..jangan terkejut..

Yang tua2 berebut kuasa..yang muda2 berebut awek.. yang pandai agama bergaduh pasal qunut.. negeri terlepas kat orang,sapa pun tak kesah..bagus!

No comments: